דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על מיתוג עסקי ובחירת צבע 

מאת    [ 23/11/2014 ]

מילים במאמר: 604   [ נצפה 1848 פעמים ]

הבידול הנכון עם הצבע הנכון

אז איך יוצרים את הבידול הנכון שיתאים בדיוק לצרכים של העסק שלך וידבר אל קהל היעד שהצבת כמטרה? הבחירה היא קשה ועלולה לפעמים לבלבל, אבל כשאנחנו מתעסקים במיתוג ממוקד, חשוב להתרכז בכמה אלמנטים מרכזיים, סוג הפונט שנבחר, הצורה או האלמנט שילווה את המותג שלנו, וכמובן הצבע המרכזי בו נשתמש.

לצבע מאז ומתמיד הייתה חשיבות גדולה בקרב בני אדם, אשר מושפעים במידה רבה מהצבע, שמשקף הרבה פעמים את מצבנו הנפשי, ויכול לרומם מצב רוח או להוריד אותו. עוד מימי קדם גילו בני האדם שהם מגיבים פיזית באופן שונה לצבעים שונים: למשל, יש צבע שיעלה לנו את לחץ הדם וצבע אחר שיוריד אותו, צבע אחד שיבלוט לנו בעין ואחר שדווקא יתערבב בהרמוניה עם הסביבה.

כוחו של הצבע

אנו מקיפים את עצמנו בצבעים שאנחנו אוהבים ומרמזים על מי שאנחנו באמצעות צבעים, בין אם בבגדים, רהיטים, כלים ועוד. יש המון גישות פסיכולוגיות שמנתחות אופי לפי צבעים, אבל מה בנוגע לצבע בעולם העסקי? חשבתם פעם למה אתם נמשכים לחנות אחת ולא לאחרת בקניון? לצבע יש קשר ישיר לבחירה זו!

מדי שבוע נדון בצבע אחר, האופי שהוא משדר, ואולי תגלו שהוא נכון לעסק שלכם! השבוע נדבר על צבע שנוי במחלוקת: מצד אחד מאוד אופנתי, בולט וכריזמטי, ומצד שני צבע המאותת על אזהרה וסכנה. כנראה כבר ניחשתם – מדובר בצהוב!

הנה כמה עובדות מעניינות על צבע צהוב: 


    • בפוליטיקה, צהוב הוא צבעם של הליברלים.
    • במרוצי מכוניות, דגל צהוב מסמן זהירות.
    • בסלנג צה”לי, צהוב הוא כינוי לחייל אשר עובד לפי החוקים והנהלים.

עובדות אלו מלמדות אותנו שהצבע הצהוב הוא דו – קוטבי: מצד אחד יכול לשמש כמשהו מאוד  חיובי והגון, ומצד שני יכול לשמש כאות אזהרה ואף סכנה ממשית.

ומה עם העולם העסקי? 

בעולם העסקי, צהוב דווקא מגיע מכיוון חיובי בשל בהירותו ויכולתו לבלוט ממרחקים. מותגים גדולים שרוצים לבלוט ולייחד עצמם אל מול מתחריהם, בוחרים בצבע הנועז שלא תמיד יהיה הבחירה הראשונה אצל כל עסק. אך אם מאחורי הבחירה הזו עומדת אסטרטגיה של הבלטה ואמירה חזקה, אז צהוב לחלוטין עושה את העבודה.

בשביל להמחיש את היכולות של הצבע הצהוב ניקח כדוגמא חברה מאוד גדולה ומוכרת בחו”ל: חברת “Shell” אשר מתעסקת בדלקים ושמנים ברחבי העולם. כפי שאפשר לראות בתמונה, הצבע השולט במותג זה (כיום) הוא הצבע הצהוב.

 

החברה הוותיקה והמבוססת הוקמה בשנת 1900, תקופה בה לא הייתה תחרות משמעותית בעולם הדלקים, אך למיתוג הייתה חשיבות רבה, בעיקר בבחירת השם והזהות המותגית של המוצר. לצבע לעומת זאת הייתה מעט פחות חשיבות באותה תקופה, אולי כי רמת התחרות לא דרשה מעסקים לבלוט יותר מדיי.

אך עם התקדמות השנים, הלוגו הפך להיות יותר נקי, פרטים החלו להחסיר הדגש הוחל דווקא על הצבעוניות.  כך, לאחר שהלקוח הכיר ולמד את זהות המותג “Shell”, לא היה צורך אפילו בשם החברה, אלא רק באותו לוגו מפורסם של צדפה. הכול בזכות חשיבה אסטרטגית על צבעים שיבלטו ממרחק רב, וימשכו לקוחות דווקא לתחנות של “Shell” ולא חברות מתחרות. כל זאת, במצב שבו לעיתים קרובות, סניפים של חברות מתחרות הוקמו ממש בסמוך אחד לשני.

לזהות את המותג ממרחקים

הבחירה בצהוב כמרכז הלוגו היא לא מקרית: כשהתחילה החברה לבנות את התחנות הראשונות שלה בארה”בהם הגיעו למסקנה שהם לא מספיק בולטים בשטח, ולכן שילוב של צהוב ואדום עשו את העבודה נהדר. התחנות נראו ממרחקים (ראו דוגמת חברת “פז” בארץ), הצבע האדום מדגיש ומרים את הצהוב בעין, ולכן אין סיכוי שלקוח החולף במהירות עם רכבו לא יבחין בלוגו הזה. בין אם יצטרך דלק ובין אם לא, המותג ייחרט לו בזיכרון בצורה חיובית ובהירה.

אפשר להמשיך ולדון על הצבע הצהוב בתרבויות שונות, מגזרים שונים, ואפילו על משמעויות מעולם המיסטיקה – אך אי אפשר להתווכח עם העובדה שעסק שרוצה לבלוט ולהצהיר הצהרה מאוד בולטת וחזקה, יחשוב על צהוב כאופציה ראשונה.

בשבוע הבא נדבר על עוד צבעים, ובינתיים תחשבו טוב טוב על איזה צבע אתם הולכים לבחור למיתוג עסקי.

אניס קדיס הינו מומחה לעיצוב גרפי ומיתוג, והוא אחד השותפים בחברת STWODIO למיתוג עסקי.


Stwodio design: mobile apps | web design | branding

0545493201 | www.stwodio.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב